torstai 25. kesäkuuta 2026

  26.06.2026

Saunan sain pestyä nyt ihan viimeisen päälle ja siitähän saunatonttukin tykkää 😊. Puhdas sauna= hyvät löylyt !

 Mutta ehkä "onneksi" terassiöljyä ei ollut riittävästi terassin käsittelyyn niin pääsin vähän toisenlaisiin luovempiin hommiin. 

Joskus oli kovasti muodissa tehdä raparperin lehdistä sellaisia sementtiaskelmia ja tein niitä silloin minäkin. Tein silloin myös myös yhdenlaisen ruukun/altaan ja se on pyörinyt missä milloinkin. Nyt otin sen uudelleen käsittelyyn ja suunnittelin tekeväni siitä ns. lintujen juoma-altaan. Mutta siinä olikin pari reikää. Piti siis lähteä ostoksille sitä varten, että sain tilkittyä reiät pikasementillä. Sementti toimi hyvin ja nyt allas pitää.

                                    

"Narutin" muovisen kaapalikelan jalustaksi.


 Ja kun pikasementtiä jäin niin yritin uudistaa myös ikivanhaa pikkupöydän levyä. Tiffany-lasitöiden tekemisestä on jäänyt paljon kaikkea tarviketta ja ajattelin koristella nyt sementtipintaa lasikoristeilla.


 Mutta kun kyseessä oli tosiaankin PIKAsementti niin koristelutyö jäi tyystin kesken. En ehtinyt paljoa noitakaan asettelemaan.Ehtivät onneksi tarttua kiinni. Mutta ei hätää. Uutta sementtiä voi ostaa kaupasta  ja korjailla ja lisäillä....


 Pitäisi ehkä edetä vain vähän kerrallaan ? mutta haluan jokatapauksessa jatkaa tuota koristelua ......


Hauskaa puuhaa  😊

Ei kommentteja: