lauantai 16. toukokuuta 2020

17.5.2020

Touhulan osto oli aikamoista sattumankauppaa. Olin hakenut yli vuoden aktiivisesti mummonmökkiä ja netissäkin oli vahti viritettynä. Eräänä tammikuisena lauantaiaamuna olin saanut Hämeen sanomat postilaatikkooni vaikken sitä ollut tilannut ja siitä bongasin hetimmiten Eteläisten mökin asuinhan siihen aikaan Hauholla.Eikun soitto välittäjälle ja paikan päälle vaikka ensiesittely oli ilmoitettu vasta seuraavaksi päiväksi. Ajattelin että nopeus on valttia 😊.Kiinteistövälittäjä taisi pitää minua pikkuisen tärähtäneenä kun sanoin heti jo pihalla , että otan tämän. Sisätiloissa hän yritti selittää kaikkea mahdollista korjattavaa mutta kysyin vain että miten käsiraha maksetaan ja entä sopimuksen allekirjoitus. Paikalle ilmaantui toinenkin ostaja ja olin kuin kissa pistoksissa tosin kaupanteon vaikeus oli vasta siinä kohtaa aluillaan. Välittäjä lupasi olla yhteydessä myyjään ja sai sitten sellaisen viestin ettei myyjä myy ennenkuin ensiesittely on pidetty.Ei vaikka olisin maksanut pyydetyn summan.Siitä siis seurasi yksi tuskan päivä lisää.Kun kiinnostuneita oli lopulta kolme myyjä päättikin järjestää tarjouskilpailun.Mahdoton tehtävä kun ei oikeasti tiedä miten paljon muut mökkiä haluavat.Ja kun lopulta tarjouspäivä oli lopuillaan oli välittäjä juuri silloin "Onnenpyörä" kuvauksissa eikä häntä saanut mitenkään kiinni.Hermoilupäiviä oli ihan liikaa 😖.
Kun pyrin uskomaan siihen että jos jotain oikein haluaa niin sen saa niin kävi sitten tässäkin kohtaa ja voi niitä riemun kiljahduksia kun Touhula oli kuin olikin lopulta minun !


Tuollainen ilmoitus (siis alaosa) oli Hämeen Sanomissa 13.1.2007 ja kaikki oli sikäli sattumaa että kyseistä ilmoitusta ei ollut koskaan laitettu nettiin eli jos postinkantaja ei olisi ystävällisesti tiputtanut minulle ylimääräistä lehteä olisi Touhula- unelmani jäänyt toteuttamatta ?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti